Remont Ursusa 1204 de luxe: Silnik naprawisz tylko z precyzyjnymi i solidnymi narzędziami
Prace nad naszym Ursusem nabierają tempa. Przygotowujemy się do remontu silnika, a to wymaga wcześniejszego demontaż wielu detali. Dlatego pozbyliśmy się obciążników, przedniego mostu oraz zbiornika paliwa.
Prace nad naszym Ursusem nabierają tempa. Przygotowujemy się do remontu silnika, a to wymaga wcześniejszego demontaż wielu detali. Dlatego pozbyliśmy się obciążników, przedniego mostu oraz zbiornika paliwa.<br /><br />Kompleksowa naprawa ciągnika nie jest prostą sprawą i jest wręcz niemożliwa do przeprowadzenia bez odpowiednich narzędzi. Na szczęście ciągnik to nie statek kosmiczny, więc podstawowe klucze w zupełności wystarczą. Ja dzięki uprzejmości firmy Kramp otrzymałem kompletną skrzynkę narzędziową z niezbędnym wyposażeniem.<br /><br />Jest jednak jeden klucz, bez którego moim zdaniem nie można podejmować się remontu. Mowa o kluczu dynamometrycznym. Pamiętajmy, że silnik to precyzyjne urządzenie składające się z wielu ruchomych części i aby pracował niezawodnie przez długi czas musimy w newralgicznych miejscach zapewnić właściwy luz montażowy. Jest to możliwe tylko i wyłącznie poprzez dokręcanie newralgicznych połączeń właściwym momentem, co gwarantuje właśnie klucz dynamometryczny. Będzie on niezbędny podczas montażu głowicy czy też korbowodów.<br /><br />Zachęcam do śledzenia rubryki „Co ile kosztuje" na łamach top agrar Polska, gdzie będziemy prezentowali ceny wyposażenia warsztatowego marki Kramp. <br /><br />W kolejnym odcinku pokażę jak ocenić kondycję głowicy oraz jak zweryfikować tuleję cylindryczną.