r e k l a m a
Partner portalu
powrót
Kradzież części nie powstrzymała zapału młodych mechaników

Kradzież części nie powstrzymała zapału młodych mechaników

Odradzająca się po wojnie polska gospodarka potrzebowała wydajnego rolnictwa, dlatego już w lipcu 1946 r. inżynierowie rozpoczęli prace nad pierwszym polskim powojennym ciągnikiem – Ursusem C-45. Wzorem był niemiecki Lanz Bulldog z jednocylindrowym silnikiem o poj. 10,3 l i o mocy 45 KM. Po serii usprawnień masowa produkcja ruszyła w warszawskich zakładach już we wrześniu 1947 r., a w ciągu siedmiu lat z taśmy zjechało ponad 33 tys. egzemplarzy. Po modernizacji powstał Ursus C-451, którego 50 tys. egzemplarzy produkowano od 1954 do 1959 r. Wtedy dokumentację techniczną przekazano do fabryki w Gorzowie Wlkp., gdzie produkcja trwała do 1965 r. Warto podkreślić, że ok. 6 tys. ciągników C-451 i C-45 wyeksportowano do Brazylii, Chin i Korei.

Artykuł opublikowany dzięki uprzejmości TOPAGRAR

Przeczytaj cały artykuł na www.topagrar.pl
r e k l a m a

Polecany artykuł

r e k l a m a
r e k l a m a

Polecane z TPR